Nyvärvad flugfiskare

Efter Martins och mina fisketurer på Hinsen ville Martin prova på flugfisket. Det visade precis som jag trodde att han skulle fastna för det direkt. Det brukar vara så att den fiskeintresserade som inte har provat förut faller för det första gången. Vi hade provat lite vid en regnbågstjärn men utan resultat. Igår var det dock dags att prova lite strömmande vatten. Med lånade vadarbyxor som är minst ett nummer för små får Martin ta sin första öring i strömmen. Han såg lite uppgiven ut när jag tagit min fjärde fisk... men sen lossnade det för honom också och han tog två öringar inom 5 minuter. Vi fiskade konstant i nästan fem timmar i samma ström. När det nästan är mörkt ute tar Martin sin sista harr för dagen, en fisk av bra storlek för att vara i den aktuella strömmen.

Det var inte sista gången vi fiskade på det här stället, bara att hoppas på ett par öringar med lite storlek, det finns i alla fall öring på över kilot i strömmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0