1:a Maj lite sent

Ja ligger några dagar efter i bloggen. 1:a spenderades inte i något demenstrationståg med plakat och röda fanor utan i en fors med flugspöt i Lamborn. Det var dags för premiärfiske i strömmande vatten. Det märktes dock att var tidigt på sässongen, det var inte direkt mycket insekter i luften. Men efter lite kastande så hugger en liten harr och fastnar på kroken. Den var inte sotr direkt men säga vad man vill det är alltid kul att få fisk. Efter det gick det lite trögare, inte ett hugg på en timme. Efter lite korvgrillning var det bara att köra på igen. Jag står och studerar strömmen en stund och ser ett bra ställe att lägga flugan på. Nu hugger en harr igen men lossnar direkt. Jag kastar igen och den hugger igen, den här gången sitter den bättre. Den har dock inte tänkt att ge sig utan en fight. Den tvärvänder och simmar ner för strömmen en 10 till 15 meter. Jag börjar veva in lite lina, men då sätter den sig på tvären och hoppar i strömmen och där tar fighten slut, jag vann den inte.  På det hela taget var det en lyckad premiär, jag blev ju inte utan fisk i alla fall och vädret kan jag inte klaga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0