Äntligen lossnade det


Idag fick jag äntligen ett par öringar på kroken igen. Det har varit ganska svårt att kroka dessa gäckande öringar ett tag nu. Men jag bestämde mig för en annan taktik idag. Jag försökte nöta ut dem med en stor oemotståndlig streamer. Om inte välpresenterade kast duger får man väl tjata ut dom. Jag hade flera hugg och tappade ett par innan jag tillslut lyckades landa en fin öring. Innan mitt maniska streamerfiske började gick jag igenom en bit av strömmen med en olivfärgad nymf. Detta resulterade i en riktigt fin harr, det var den största jag tagit i detta vatten. Efter ett par timmars fiskande lyckades jag kroka ytterligare en öring. De båda var ungefär lika stora och vägde uppskattningsvis mellan 6 - 7 hekto, jag måste skaffa mig en våg... Jag hade tänkt att jag skulle ta upp en fisk för stekpannan, men jag förmådde mig inte att slå ihjäl den. Nån sa; fråga inte vem! "En öring är för vacker för att bara fångas en gång" Det ligger helt klart nåt i det.

Det får nog bli en tur till samma ställe imorrn. Jag vet att det finns större öringar och jag vill definitivt komma till tals med nån av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0