Kallt väder!

Nu har det varit en bra bit under nollstrecket ett tag. Detta innebär att isarna börjar bli tillräckligt tjocka för att jag ska våga mig ut på dom. Det har pratats en del i veckan på jobbet om att åka iväg och pimpla lite röding. Isfiske är ju dock inte riktigt min grej, men i brist på flugfiske får man ju göra så gott man kan. Vi har hört talats om en mindre sjö där det ska finnas riktigt grov röding. Enligt rykten ska även det svenska rekordet på just rödning vara från den sjön. Hur det ligger till med sanningshalten i det ryktet vet jag inte. Hur som helst ska det finnas grov fisk och det är ju alltid lockande.

Nu när det inte är nån snö är isarna riktigt fina och jag hoppas på en dag med mycket sol inte inte så många minusgrader. Fast å andra sidan hade det varit trevligt med mycket snö så man kunnat ta skotern ut på isen. Men det kommer förhoppningsvis mer snö i vinter. Jag återkommer med en detaljerad rapport hur rödingfisket har gått senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0