Harrfiske i regn och blötsnö

Idag vart fiskesuget alldeles för stort, jag och Martin fick för oss att vi skulle åka till Krokfors och prova att fiska lite harr. Väl medvetna om att det är näst intill omöjligt att få fisk en dag som denna var vi optimistiska när vi åkte. Vädret var inte det bästa tänkbara, ett par plusgrader och snöblandat regn i luften är inte direkt njutbart. Väl på plats kände jag redan när jag hoppade i vadarna att det skulle bli kallt, fingrarna var iskalla redan när jag satt ihop spöt och knutit på en fluga, men skam den som ger  sig. Jag kan inte påstå att det blev mycket bättre när jag kom i vattnet, vattenståndet är högt och strömmen är stark så här års och man vill verkligen inte ramla i vattnet nu.

Fisket gick väl som vi hade förutspått, alltså inte ett liv, till en början i alla fall. När jag kommit en bit nedströms känner jag i alla fall ett hugg på min fluga, det är mycket försiktigt men det är i alla fall fisk. Hoppet tänds för en kort stund om att få fisk men slocknar ganska snart igen. Vi fiskar i en timme sen är vi kalla och blöta och det känns som en bättre ide att åka hem och bädda ner sig i soffan.

Jag tog ett par bilder och vad säger ni, ser det inte härligt ut?

image77
image78
image79

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0