Student igen

Jaha då ska man bli student igen. Det kommer dock inte att bli på heltid utan bara en 10 poängskurs för att jag ska kunna ta ut min examen. Det visade sig som jag misstänkte att det var omöjligt för dom att ge mig hemtenta för de ynka 3 poäng jag saknar. Men om dom ska trilskas så kommer jag inte att avsluta den kursen, men det är nog lika mycket en förlust för dom som för mig, skolan får ju inga pengar när jag inte avslutar kursen. Nu ska jag i alla fall läsa en kurs som heter Vägar till skriftspråket och är inriktad på barns läs och skrivinlärning. Om jag nu kommer att jobba som lärare någon gång så kommer jag nog att ha nytta av den. Jag har märkt att det är många elever även på högstadiet som har stora läs och skrivsvårigheter. Eftersom det inte är obligatoriskt med läs och skrivinlärning på lärarprogrammet mot grundskolans senare år är det inte många lärare som har den komptensen att ta hand om dessa elever.  Hur som helst ska det bli lite kul att komma tillbaka till högskolen under en kort period, jag trivdes bra under mina år som student. Förhoppningsvis kan jag lära mig nåt jag kan ha nytta av om jag får egna barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0