Regnbåge

Under sommaren har jag ibland åkt ut till någon av de regnbågstjärnar jag brukar besöka. Jag vet att det är svårt att fiska regnbåge den här tiden på året men jag har inte kunnat låta bli. Hur det än är så är regnbågen en mycket rolig sportfisk, och när den är trög och svårfångad blir det bara roligare när man lyckas kroka en. Det svåra just nu är att komma på vad dom äter. Jag ägnade många timmar igår åt detta. Det såg ut som om dom käkade mindre nattsländor i eller precis under ytan.
Men ingen av mina nattsländeimitationer var av intresse för dom. Den enda reaktion jag fick var på en svart streamer med lång svans, men det var en ganska viljelös attack och den krokade aldrig fast. Nu har jag beställt en arsenal av regnbågsflugor från flugor.se hoppas att dom kan ge nån utdelning. Det återstår att se imorgon för då blir det ett nytt försök. Hade tänkt att göra ett försök idag men jag orkade helt enkelt inte. Det vanliga fenomenet med att inte kunna sova dagen innan första förmiddagsskftet slog till igen. Tror det vart två timmars sömn inatt så nu är det hög tid att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0