Paul Arden

Läste ett repotage om Pual Arden i senaste Allt om Flugfiske. Den mannen är helt enkelt inte klok. Han ägnar 300 till 330 dagar om året till fiske. Tänk om man hade tid till det. Paul Arden är född i England men har ingen bostad där, ingen annanstans heller för den delen. Han bor nämligen i två jeepar, en på Nya Zeeland och en i USA. Han tillbringar stor del av sin tid på Nya Zeeland och när det blir vinter där flyttar han till USA. Han är väl en av världens bästa flugfiskare, han kastar längst i hela världen. Förr brukade han ge kastkurser men har tröttnat på det, "det är bara tråkigt". Han startade på 1990-talet sajten sexyloops.com Där kan man läsa om en hel del om hans fiske. Man kan följa honom dag för dag, underhållande läsning måste jag säga. Han har naturligtvis inget kontor utan skriver från en laptop med mobilt bredband på motorhuven.

Jag har ibland ifrågasatt mig själv; fiskar jag för mycket? Svaret på den frågan blir enkel att besvara när jag har läst den här artikeln... NEJ! Nog för att jag inte gjort mycket annat än fiskat sen april så kommer jag inte i närheten av Paul Arden. Det vore trevligt att kunna åka världen runt och bara fiska på nya platser hela tiden. Paul lever på reklamintänkterna från sajten. Tyvärr kommer nog inte den här bloggen att dra in så många spänn skulle jag tro. Antar att det bara är den där jackpotvinsten på lotto som återstår. Jag har i alla fall två mål jag måste uppfylla innan jag dör, det ena är fiske på Nya Zeeland och det andra är fiske på den ryska tundran. Det borde gå att uppnå utan en fet lottovinst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0