Deklaration

Jaha då var det dags att deklarera igen då. Det har ju inte varit nåt problem förut så det borde det väl inte vara den här gången heller. Så fel man kan ha! Att sälja en bostadsrätt med vinst ska tydligen straffas hårt. Inte nog med att fogden ska ha sin del, jaja fair enough, skatt ska man väl betala. Men om jag nu ska betala skatt så kan väl i alla fall skattemyndigheten ha vänligheten att tala om mycket jag ska betala. Men nej så enkelt ska det ju inte vara. Ett häfte på fyrtio sidor med instruktioner och räkneexempel skickar man med istället. Man kanske skulle ha vart lite mer aktiv på mattelektionerna för detta är en resa tillbaka till en tråkig mattelektion med världens längsta "lästal" Ja det är bara att sätta sig och klura... eller kanske inte, turligt nog känner jag någon som jobbar på skatteverket. Med detta i tankarna tänkte jag att jag åker och fiskar istället. Väl på plats blåste det 2000 sekundmeter så det blev inte så mycket fiske idag inte.

Varken skattegudarna eller vädergudarna var med mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0