Telefonförsäljare

Snart kan det vara slut på alla irriterande telefonsamtal från mer eller mindre seriösa företag som vill sälja en massa skit. (eller?) Med ett nytt lagförslag föreslås det att abonenten först ska godkänna samtalet innan det kopplas fram. Men hur smart är detta egentligen, på det här sättet blir man ju lika fullt uppringd men istället för en tjatig telefonist får man lyssna till en telefonsvarare. Idag kan man anmäla sig till NIX register för att slippa telefonföretagens tjat, men helt uppenbart så skiter företagen i det.

Nu menar man från företagarnas sida att någon ny lag behövs inte... No shit... klart att dom inte vill ha det. "100.000 ungdomar kommer att bli arbetslösa" hävdar man från branchen, siffran är nog lite väl överdriven. Men hur kul kan det vara att dagligen försöka pracka på folk en massa skit som ändå igen vill ha. Om jag vill 50 kg tvättmedel så hör jag mig. Det spelar nog ingen roll vilken lag man instiftar i det här fallet, själv tror jag den skulle bli lika verkningslös som lagen om fildelning.

Kommentarer
Postat av: Max Power

Vore underbart om detta gick igenom!

2006-03-17 @ 14:02:51
URL: http://maxpower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0